Binnen no time zaten alle sprekers op de trein naar de uiteindelijke bestemming

Het maximale uit een presentatie halen

In 2016 zijn we gestart met ons jaarlijkse event FRAUDTalks. Een event gebaseerd op het concept van TED. Wij vinden dat veel congressen in de verzekeringsbranche het publiek tekort doen. Wij wilden een event organiseren waar het draait om de inhoud. Met sprekers die in staat zijn om de aandacht van het publiek te grijpen. Om het te inspireren. Net als TEDtalks doen.

Op de dag zelf willen we de bezoekers zodanig prikkelen, dat ze direct met hun buurman of buurvrouw in gesprek gaan over wat ze gehoord hebben. Ze moeten de urgentie voelen om er de volgende dag in hun eigen organisatie mee aan de slag te gaan. Wij voelen ons verantwoordelijk voor het stimuleren en faciliteren van onze community. Voor ons staat de doelgroep voorop. Bij elke beslissing die we nemen hebben we het publiek in ons achterhoofd.

We zijn kritisch op onze sprekers. We willen dat zij het maximale uit hun presentatie halen en er alles aan doen om het publiek aan het denken te zetten.

Voor FRAUDtalks zochten we iemand die bij kon dragen aan de droom van ons bedrijf en het succes van ons event. We vonden Pauline, zij begreep meteen onze filosofie.

Het was een hele organisatie om alle sprekers op vaste momenten samen te brengen voor de training. Maar die samenkomst heeft voordelen. De training is een bijzonder moment, waarin de sprekers in een andere wereld worden ondergedompeld. Waar het gaat om het verhaal en je eigen plek daarbinnen. Je moet uit je comfortzone durven stappen.

Binnen no time zaten alle sprekers op de trein naar de uiteindelijke bestemming. En daar voorbij. Ze hebben ervaren hoe ze meer impact op hun omgeving hebben. Tijdens de FRAUDtalks maar ook in toekomstige presentaties.

In de training krijgen de sprekers van Pauline vertrouwen dat het mogelijk is om in een TED concept te presenteren. Door haar enthousiasme durven de sprekers deze unieke manier van spreken te omarmen En ook degene die al goed spreken, zijn in de training verder gegroeid in hun vaardigheid.

Wat ik bijzonder vind, is dat Pauline op het event zelf ook aanwezig was. Om te kijken hoe de sprekers het doen. Die betrokkenheid vinden wij belangrijk. 

De events in 2016 en 2017 zijn door het publiek ervaren zoals wij het bedoeld hebben en als succesvol beoordeeld.


Alexander Kammoun - Marketing Team Lead bij Friss
Over de auteur
Alexander Kammoun - Marketing Team Lead bij Friss

FRISS