Waarom je publiek luistert

Je houdt regelmatig presentaties. En het gaat best aardig.
Maar dat vind je niet voldoende. Je wilt gewoon écht goed spreken. Geen kiss en goodbye, maar gezien en gehoord worden. 

Rond met vrolijke blouse

Hoe start jij je presentatie?

De eerste bladzijden van een boek of eerste minuten van een film beginnen nooit met het voorstellen van de hoofdpersonen of het bespreken van de agenda.

Ze beginnen spectaculair.

Vul hieronder je emailadres in en download mijn gratis e-book.

cover pakkend starten

Praktische Presentatie-tips voor adviseurs

Wat vinden klanten?

Bekijk hier alle reacties

Met geeltjes aan de slag, no way
Tobias van den Briel, 3pm — the sustainable mobility company

Ik heb veel aan de training gehad, met name een nieuwe manier van denken. Het resultaat is een unieke presentatie waarmee ik het podium op kan.

Lees meer
Meer dan een presentatie cursus alleen
Fergel Reiziger, Auditdienst Rijk
Voor het onboarding programma van de Auditdienst Rijk was ik één van de workshopleiders die een online training gaf.  

Pauline heeft laten zien dat less is more. Hoe presentaties mij meer kunnen laten schijnen.
Lees meer
Het is niet 'oh ik doe even een PowerPoint'
Marcel Ott, Global Security Advisor at Global Security Heineken (Proseco)
Hoe krijg ik online een goede interactie met mijn publiek? En hoe krijg ik relatief droge materie helder aan anderen gecommuniceerd? Dat waren de vragen waarmee ik op zoek ging naar een presentatietraining.
Lees meer
Als een PowerPoint met veel tekst of bullets het niet is, wat dan wel?
Celine Jansen, Plan C Events
Als project- en eventmanager organiseer ik (digitale en live) corporate events

Ik doe dat rechtstreeks voor opdrachtgevers als ook voor evenementenbureaus, bijvoorbeeld aan Philips, de Rijksoverheid, MKB of bol. com. Bij webinars zijn visuele presentaties nog belangrijker dan online.
Lees meer
De training voerde terug naar het scherp krijgen van de kern van mijn diensten
Martine Teirlinck, Productmanager bij SURF
Ik geef regelmatig presentaties en dat gaat me prima af. Maar ik merk dat er voor bepaalde doelgroepen meer nodig is. Aan een strategische groep bijvoorbeeld kan ik niet volstaan met vertellen wat onze dienst inhoudt en wat ze ervan mogen verwachten.
Lees meer