Waarom je publiek luistert

Je houdt regelmatig presentaties. En het gaat best aardig.
Maar dat vind je niet voldoende. Je wilt gewoon écht goed spreken. Geen kiss en goodbye, maar gezien en gehoord worden. 

Rond met vrolijke blouse

Hoe start jij je presentatie?

De eerste bladzijden van een boek of eerste minuten van een film beginnen nooit met het voorstellen van de hoofdpersonen of het bespreken van de agenda.

Ze beginnen spectaculair.

Vul hieronder je emailadres in en download mijn gratis e-book.

cover pakkend starten

Praktische Presentatie-tips voor adviseurs

Wat vinden klanten?

Bekijk hier alle reacties

Time flies when you're having fun
Team Financiën, H&S Group

Naast het presenteren van feitelijke informatie, verbinden we die nu meer met emotie om de aandacht van het publiek beter vast te houden. In onze Powerpointslides maken we de 'brand' van ons bedrijf zichtbaar, zonder dat op elke pagina ons logo staat.

Lees meer
Een pioneerproject met online sessies
Laura Morren, Auditdienst rijk
Voor ons onboarding programma wilden we graag introductietrainingen organiseren. Hoe pak je dat aan? Waar moet je beginnen? Een collega raadde me aan om Pauline te benaderen. Ze had in het verleden met Pauline samengewerkt en was erg enthousiast over haar deskundigheid en ervaring.
Lees meer
Ik neem neemt dit mee in de rest van mijn carrière
Koen Boin, Financieel beleidsmedewerker bij ministerie van VWS
Van de training verwachtte ik dat het vooral zou gaan over hoe je presenteert.
Lees meer
Een heldere kernboodschap en een haarscherp doel van mijn presentatie
Ernst Janssen Groesbeek, Studio 9to3 Animation
Voor een jaarlijks congres over animatie, computer graphics en visual effects, werd ik gevraagd om samen met mijn collega een presentatie te houden. We hadden ieder 15 minuten spreektijd. Ik ben een geoefende spreker en heb onder andere colleges gegeven.
Lees meer
Een waardevolle combinatie van theorie en praktijk
Sandra de Jong, Storybranding - merkstrategie & copywriting voor ondernemers met idealen
Als merkstrateeg help ik organisaties en ondernemers om focus te houden in het verhaal dat ze aan de wereld vertellen

Dat vertaal ik meestal met hen in een website, in blogs of in bijvoorbeeld interactie op LinkedIn.
Lees meer