Waarom je publiek luistert
Je bent directeur, ervaren adviseur of ondernemer en je houdt regelmatig presentaties. Het gaat best aardig. Maar dat vind je niet voldoende. Je wilt gewoon écht goed spreken. Geen kiss en goodbye, maar gezien en gehoord worden.
Hoe start jij je presentatie?
De eerste bladzijden van een boek of eerste minuten van een film beginnen nooit met het voorstellen van de hoofdpersonen of het bespreken van de agenda.
Ze beginnen spectaculair.
Vul hieronder je emailadres in en download mijn gratis e-book.

Wat vinden klanten?
We zitten nu met onze presentatie allemaal op één lijn
Inge Piso, Hoofd Strategie en Beleid bij de Raad voor RechtsbijstandBinnen de Raad voor Rechtsbijstand had een groepje de Presentatie Strategie training al gevolgd. Ik hoefde dus niet op zoek, maar kreeg je zo in mijn schoot geworpen. Het was hoort zegt het voort. Het mooie aan de aanpak van Pauline is dat je een totaalpakket krijgt.Lees meer
De placemats invullen was voor mij heel waardevol
Vanessa Verhoeven, Projectadviseur Fonds1818Ondanks dat ik wel voor groepen heb gestaan, vond ik het toch steeds heel spannend. En daar wilde ik vanaf. Ook wilde ik meer mijn eigen verhaal vertellen en inspelen op vragen uit de zaal.Lees meer
De methode die Pauline je leert, werkt. Je zit altijd goed. Dat is briljant.
Linda Smallegange, Gemeente Den HaagIk heb het idee dat de meeste PowerPointpresentaties worden aangevlogen als een ordening van gedachten van de presentator die dan voorgelezen worden. En de presentatie wordt een monoloog. Je vraagt na afloop de slides op als hand-out. Net als vroeger bij een hoorcollege.Lees meer
De presentatie had precies het effect waarop ik hoopte
Steven van Dijk, Software Architect OrtecLees meerVoor een belangrijke presentatie heb ik met de hulp van Pauline een heel krachtig verhaal gemaakt. De presentatie had precies het effect waarop ik hoopte.
Een waardevolle combinatie van theorie en praktijk
Sandra de Jong, Storybranding - merkstrategie & copywriting voor ondernemers met idealenAls merkstrateeg help ik organisaties en ondernemers om focus te houden in het verhaal dat ze aan de wereld vertellenLees meer
Dat vertaal ik meestal met hen in een website, in blogs of in bijvoorbeeld interactie op LinkedIn.